Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stará kára

Kroč za nás pořád někdo mluví??? (1 již smazaný příspěvek)

Nemám strach z balíčku: 1 % DPH znamená pro průměrného důchodce (10 tis. Kč/měs.) zvýšení nákladů o 50÷75 Kč/měs. Některé náklady (např. nájemné, případně daně z nemovitosti) jsou totiž bez DPH. U důchodců s nižším příjmem je to samozřejmě méně. 70 kaček jistě nikoho nezlikviduje. Ženská ne.. (neštvěte) nás.

Důchody nejsou zmraženy. Prostě není zákonný důvod k jejich valorizaci. A Fišer s Janotou nejsou populisti. Toť vše (Arciť- vaše mateřská strana ČSSD od populizmu ustoupit nehodlá).

No - pokud někdo nebude mít na benzin, pojede "sockou" a auto prodá (hned lépe vyžije). A co kdyby potomci zajeli k rodičům. Vy ale umíte hloupě žvanit!!!       Závěr:

1. Zakazuji si, abyste mě litovala či abyste za mě mluvila (psala)

2. Chci Janotův balíček. Teprve pokud zvítězí "chytrost" a "čestnost" Paroubka (a následovníků - např. Volfové) poznáme všichni (nejen sociálně slabí) co je bída. On totiž stát (sice se zpožděním, ale přece) své dluhy platit musí.  (pročpak bylo smazáno?)

0/0
24.9.2009 15:42

Stone_Pilot

Co je to za poplašnou zprávu?

Dva důchodci v jednom bytě mají větší příjem na hlavu než leckterá mladá rodina. Tchánovci mají průměrný důchod, a můžou si dovolit auto i benzin do něj. Teď jsou zrovna v Egyptě u moře. Oni mají novou plazmu, moje rodina 16 let starou televizi. Přeju jim to, však se namakali dost. Ale živořit po zvýšení spotřební daně na benzin o kačku fakt nebudou a hlady taky neumřou, když se o 2 body zvedne DPH. Tím spíš, že na potravinách je deflace.  Paní Volfová, nedělejte z nás blbce.

0/0
23.9.2009 22:03

blastula

Jedna z čerstvých oficiálních zpráv

Česká spořitelna odvedla jen za letošek své matce 16 miliard !!!!

Ještě  něco z těch starších- 85% peněz vyplácených na dividendách z našich firem, což jsou většinou a.s.jde za hranice, zahraničním vlastníkům.

A co se stane až pobídnutým firmám doběhnou pobídky? To teprve bude mazec.Tak se pak nedivte, že za chvíli tu budeme žrát cvrčky - ne jen důchodci, ale všichni.

0/0
23.9.2009 21:16

hyzik

Chápu, dle politcké příslušnosti dané téma,

ale důchodci paní Volfová jsou nejméně postižení krizí, těm nespadl příjem ani o 50% ani o 10% jako řadě jiných, kteří na ty důchody a státní výdaje vydělávají. Ti prostě zůstanou na svém jistém. Takže nějaké hlasi voličů jistě, ale jinak jen čirý populismus a fikce.

0/0
22.9.2009 20:48

Martin V

Re: Chápu, dle politcké příslušnosti dané téma,

R^

0/0
22.9.2009 21:22

M61

Nesouhlas

Naprosto s vámi nesouhlasím, důchodci a ostatní lidé závislí na státu jsou jediná skupina, která v krizi vydělává a/nebo minimálně neprodělá. V době krize, kdy firmy krachují, prémie se nevyplácejí a někde se dokonce krátí pevné složky mezd na jedné straně a na druhé straně je minimální inflace, takže se mimo jiné spousta položek absolutně zlevní, je obhajoba důchodců nespravedlivá.

Když je krize, tak se prostě všichni musí uskromnit a počkat si, až bude lépe, a ne naznačovat, že nepřidáním 200 Kč měsíčně spousta důchodců zemře hlady nebo zimou. To prostě není pravda, maximálně se trochu uskromní a obětují dvě cukrárny nebo dárek pro vnouče. Nebo třeba jednu tu návštěvu. No a co. Pořád jsou důchodci ti jediní, kteří mají oproti zaměstnancům a firmám sociální jistotu pravidelného důchodu a dokonce přidání, převýší-li inflace 5%.

0/0
22.9.2009 17:33

Pavlev

Re: Nesouhlas

Takže vy vyzýváte důchodce, aby si utáhli opasek a obětovali dvě cukrárny. Já zase vyzývám, aby si utáhli opasek ti bohatí. Myslím si, že docela dobře přežijí, i když budou mít v garáži o dvě auta méně - místo osmi třeba šest.

0/0
22.9.2009 19:08

5alfa

Re: Nesouhlas

To je jistě možný úhel pohledu, nevím ale, zda je to legitimní pohled. No snad se tak nestane a na Tvoje vize (zatím) nedojde.

Kde se totiž zastavime? Až ten, co měl dvě auta nebude mít žádné? A nebo co měli tři auta, že najednou budou mít jedno?

0/0
22.9.2009 19:48

Radek0075

Re: Nesouhlas

Jen přitloublá socka si může myslet že auta jsou majetek a čím víc jich má majitel v garáži tím je hohatší:-)

0/0
22.9.2009 19:57

Pavlev

Re: Nesouhlas

Kdybych vás neznal z jiných diskuzí, tak bych musel na základě této vaší reakce usoudit, že jste blbec. Každopádně jednáte rychleji než přemýšlíte. Přirovnání k autům byla nadsázka a zkratka, stejný způsob vyjádření použil i M61 s cukrárnou.

0/0
22.9.2009 21:57

Stará kára

Re: Nesouhlas

Nevyzývá. Říká pravdu: důchodci na krizi neprodělávají. A při téměř nulové inflaci těm, kdo měli na dvě cukrárny zase na ty dvě cukrárny zbude.

Oni si bohotí neutáhnou? Oni nebudou platit vyšší DPH a spotřební daň?  Nemluvě o tom, že balíček obsahuje i zvýšení daně z příjmu u vyšších platových pásem.

Mimochodem: kdo jsou podle vás bohatí? O kolik se podle vás zvedne příjem státu, když budou mít daň, že si koupí o dvě (nebo raději čtyři) auta míň?  O sto miliónů? Sotva. A my hledáme desítky miliard!

Ovšem to, že bohatí mají moc u mnoha závistivců zabere. To věděl již soudruh Jakeš.

0/0
22.9.2009 20:47

Pavlev

Re: Nesouhlas

Najděte si příjmy z daní za rok 2007 a 2008. Pak máte šanci pochopit, o kolik nižší byl výběr z daní, což je vlastně odpověď na vaši otázku. Psalo se o tom třeba tady: http://pokus.blog.idnes.cz/c/99322/Schodek-230-miliard-Dekujeme-Topolanku-a-Kalousku.html

S tou mantrou o závisti, kterou tady opakujete dokolečka jako kolovrátek, jste už trapní. Zkuste si vymyslet něco nového.

0/0
22.9.2009 21:52

Nika.meil

Re: Nesouhlas

Ti bohatí si peníze vydělali a platí větší daně,než ti chudší. Co jim pořád chcete brát? Závist je šílená vlastnost....

0/0
23.9.2009 7:24

Stará kára

Re: Nesouhlas

Já o tom rozdílu vím. A taky vím, že převážnou část rozdílu udělalo snížení daní skupině 9÷15 tis. Kč/měs.  Spočtěte si to. Ona totiž daň není vůbec rovná. A úpravy pomohly výrazně nejnižším příjmovým skupinám (budiž jim to přáno, ale nesmějí pak nadávat a argumentovat sníženým výběrem daně).

Když se o něčem píše, doporučuji prověřit rozumem.

Nojo - když důvod mnohých příspěvků si jenak než obrovskou závistí nedovedeme vysvětlit. Jsou totiž vždy jen o tom, jak má někdo moc peněz.

0/0
24.9.2009 15:24

jeste asocialnejsi grupa

Re: Nesouhlas

ti si na ty svoje auta VYDELAJI ... kdezto penize pro ty duchodce se musi nejdrive VYBRAT od danovych poplatniku. vydelat - dostat ... vidite tam ten drobny, nepodstatny rozdil ?

0/0
23.9.2009 8:41

5alfa

Re: Nesouhlas

Někteří určitě ano. Někteří určitě ne.

Nejdríve i u nich je třeba zkásnout lidi na daních a pak bez veřejné soutěže zadat předraženou zakázku. Pak si i na ta auta tedy "vydělají". Ale v podstatě je to stejný princip, že "se musi nejdrive VYBRAT od danovych poplatniku"

0/0
24.9.2009 14:01

Fefi

duchodce s chalupou?

Pokud maduchodce chalupu, tak by ho pripadna valorizace o 200Kc/ mesic stejne nevytrhla.

Kdyz nema takovy majetek aby si chalupu mohl dovolit, tak ji proste mit nebude - jednoduche.

0/0
22.9.2009 16:54

daveking

Re: duchodce s chalupou?

Týýýý brďo, takže když má důchodce chalupu, na které celý život dřel, tak je to podle Vás téměř asoociál?? No s Váma bych teda společný dvojdomek opravdu nechtěl mít.

0/0
22.9.2009 17:02

Fefi

Re: duchodce s chalupou?

Nic co vy tady tvrdite, jsem nepsal. Chalupa je majetek a pro majetek je potrebne mit zajistene zdroje. Pokud si nekdo nedokaze zajistit zdroje pro svuj majetek, musi se bud majetku zbavit a pordit si vyhodnejsi nebo zajistit zdroje. Pokud zvladal starost o chalupu pred opatrenimi, ktera jsou navrhovana pak zvladne starost o chalupu i po techto opatrenich. To je jinymi slovy to co jsem mel na mysli poprve.

A duchodce ktery se cely zivot drel na chalupe je u mne: "duchodce, ktery se cely zivot drel na chalupe" nic vic nic min.

0/0
22.9.2009 17:09

Fefi

Re: duchodce s chalupou?

BTW: myslite si, ze bych ja chtel mit dvojdomek s Vami? Osobni invektivy sem nepatri.

0/0
22.9.2009 17:10

daveking

Re: duchodce s chalupou?

Osobní invektivy? Co jsem napsal osobního, co byste snad mohl považovat za invektivu? Vždyť jsem se jen zeptal? A kromě toho, chápu, že Vás důchodci nezajímají, ale pak se k jejich problémům, prosím, nevyjdřujte.

0/0
22.9.2009 17:12

Fefi

Re: duchodce s chalupou?

je par duchodcu, kteri mne zajimaji, ale protoze se nespoleham na stat tak se o ne staram ja a k tomu povedu sve deti. BTW: tito duchodci nejsou tak majetni aby meli alespon nejakou chalupu, ale to, ze je potreba setrit a ze jim stat neprida chapou.

Bydleni v jednom dvojdomku mi prislo jako velmi zbytecna poznamka v danem prispevku a nebyla k veci.

0/0
22.9.2009 17:20

Stará kára

Proboha

Umíte číst?

0/0
22.9.2009 20:48

Alfie

Re: duchodce s chalupou?

No hlavně já být v důchodu a mít chalupu, tak už na ní dávno bydlím - klídek, čerstvý vzduch... na nějaký zatuchlý byt ve městě bych se vykašlala a buďto ho prodala, nebo pronajímala - a hned by byly penízky. Nemuset chodit do práce a nepotřebovat tedy bydlet poblíž pracovních příležitostí, hnedle bych vyměnila byt v Praze za chaloupku na vesnici!

0/0
22.9.2009 22:00

Tonda B.

Zásadně nesouhlasím

Dovolte mi několik kacířských slov. V této době se nežije lehce nikomu, pochopitelně ani důchodcům. Ale - zlevňují základní potraviny a to hodně, zlevňují energie atd. Nevidím důvod, proč by to jeden rok důchodci nevydrželi bez valorizace.  Pochopitelně za předpokladu, že tímto způsobem si utáhneme opasky všichni. Řekl bych, že vyženeme tu zlodějskou bandu, co nám ten stát tady řídí, ale to asi nejde.   A ještě k progresivní dani. Mě se sice netýká a nikdy týkat nebude, ale je to ta nejvšiváčtější lumpárna, kterou kdy kdo vymyslel. Jednoduchý příklad, když se platí třeba 20% daně a někdo vydělává 100 tisíc a druhý 10 tisíc, tak ten první zaplatí 20 tisíc a druhý dva tisíce. Ten první zaplatí desetkrát víc, proč by měl platit třeba patnáctkrát?  Přitom ze státního požívají skoro stejně.  Likvidace seniorů je neuvážené plýtvání státními penězi, protože za pár let nebudou penze žádné, pokud zde budou vládnout Wolfové místo Janotů!!!!!!

0/0
22.9.2009 16:44

Esme.Zlopocasna

Re: Zásadně nesouhlasím

naprosty souhlasR^

ja osobne nevidim nejmensi duvod, proc duchody valorizovat. Inflace je na historicky nejnižší úrovni - cca 0,5%.

0/0
22.9.2009 17:00

daveking

Re: Zásadně nesouhlasím

Co kdybyste počkal alespoň do února až ty slavné balíčky dopadnou? Hīc Rhodos, hīc saltā!

0/0
22.9.2009 17:05

Stará kára

Re: Zásadně nesouhlasím

Jenže valorizace se provádí podle inflace předchozího období. Jinak to ani reálně udělat nelze.  Kromě toho může ovšem být Paroubkovné (valorizace mimo běžný zákon). Toho nás ráčiš Bůh ochránit.

0/0
22.9.2009 20:51

daveking

Re: Zásadně nesouhlasím

aha tyhle znaky to neumí. psal jsem Hic Rhodos, hic salta.

0/0
22.9.2009 17:06

akki

Kdybyste si v článku

všimli těch státních zakázek, místo handrkování na téma "Jak se mají důchodci"! Tam by se ušetřilo peněz! To mě štve nejvíc. A v zahraničí se nám smějí nebo nás litují.Rv

0/0
22.9.2009 16:25

Hip

babo

to snad není možný, inflace nulová, za jídlo dají kvůli dph maximálně o 60 kč měsíčně víc, energie budou levnější, důchod stejnej a hlavně jistej. Ale důchodci si budou stěžovat vždycky. Fuj.

0/0
22.9.2009 16:25

jirkaknop

Re: babo

To je právě na tom článku populismus a není to ani zdůvodněno. Makroekonomika , samořejmě vypadá ohromně,ale jaký bude skutečný dopad na důchodce? Proč valorizovat,když je skoro nulová inflace?

0/0
22.9.2009 16:35

alive

Re: babo

Všimli jste si, že ač si všichni stěžují, mnohdy až hystericky, důchodci se vůbec k této nové situaci neozvali? Byli totiž vždycky zvyklí žít skromně, což neznamená, že nemají nárok dožít ten zbytek života důstojně. Hlavně si vy radikálové nemyslete, že jen vy zůstanete vždycky mladí. Stáří je dost smutné i tak,nemoci se nevyhýbají nikomu, takže je neetické těm nejslabším ve společnosti upírat, nač mají právo, jen proto, že jsou "zticha".

0/0
22.9.2009 20:26

forhend

Jak už jsem psal jinde,

takového ministra, který tohle všechno hodí jednoduše na obyvatelstvo, by dokázal dělat kde kdo! Pan ministr by musel ovšem šáhnout, ve spolupráci se všemi ministry, na alfu a omegu české "ekonomiky", na ÚPLATKY!!!:-/

0/0
22.9.2009 16:11

daveking

Re: Jak už jsem psal jinde,

Jenže to by si hoši alespoň museli přečíst závěrečnou zprávu NERVu, je tam analýza, že státní zakázky, zvláště na dálnice, jsou předraženy o 60 až 100%. Do čích kapes to teče? Vzhledem k tomu, kteří pánové jsou vidět na jedné jachtě, je to snad každému jasné.

0/0
22.9.2009 16:14

jirkaknop

Re: Jak už jsem psal jinde,

Problém ovšem není jak a kde ušetřit,ale najít ty,kdo to udělají. Protože všechny ty bláboly NERVu,které známe již deset let nikdo není schopen zrealizovat. Jedině díky za krizi!! Teď , když začíná být husto,tak něco málo by se mohlo povést!

0/0
22.9.2009 16:21

5alfa

Re: Jak už jsem psal jinde,

Jenže s tím taky měla něco dělat Topolánkova vláda a Kalousek jako MinFin, obzvláště. Polsko údajně 2x upravovalo státní rozpočet na tento rok.

Kalousek začal odhadem +4,5%, pak Topolánek řekl, že (bankovní) krize u nás nebude a vše se nechalo v klidu vyhnít. Co myslíš, jakej budeme mít schodek, až se státní účet uzavře? Já odhaduji lehce nad 200 miliard... ;-(

0/0
22.9.2009 16:31

jirkaknop

Re: Jak už jsem psal jinde,

Také myslím,že schodek bude vyšší než 150mld. Bankovní krize ale opravdu není. Je to krize nadvýroby. Že ji odstartovala bankovní krize v USA a stím související pokles poptávky,protože USA jsou obrovský konzument , to je fakt. Průhlednost zakázek je tragedie - zase půjde 96 miliard na stavebnictví. Z toho se polovina rozkrade.

Fakt je,že DPFO a DPPO měla být o 2-3 procenta vyšší. Výpadek daní je ale také kvůli zálohám. Hlavně se měly snížit ale sociální a zdravotní odvody. Ty brzdí zaměstnávání. A průmysl -20% a stavebnictví -9%..

0/0
22.9.2009 16:41

5alfa

Re: Jak už jsem psal jinde,

Vyšší než 150 miliard je eufemisnus, neboť to je i 155,3G. 8-o

A pokud by to bylo letos, tak příští rok by to neměl být problém zvopáknout. Takže nač takový ryk, že? :-P Pokud příští rok předpokládáme růst 0,3% a odhadovaný schodek (bez balíčků) 236G, a spíše nás čeká jestě pokles, nepřekvapilo by mne ani něco kolem 250mld letošní konečný schodek.

Takže uvidíme, "ekonome", já tipiju 200-250G. Za půl roku!

0/0
22.9.2009 16:47

5alfa

Re: Jak už jsem psal jinde,

Ne schodek 200-250G, za půl roku. Ale za rok! Za půl roku ale už budeme zhruba v obraze, co a jak! :-)

0/0
22.9.2009 16:49

dzuvec

hezký

a co nějaké nápady a vlastní řešení ??? To co zveřejnil NERV právem nepovažuji za Vaše kroky proti obrovskému deficitu ??? Kritizovat umí kde kdo, od politika by se čekala trocha kreativity a vlastních návrhů ... Rv

0/0
22.9.2009 15:49

(gbd)

Re: hezký

Já bycj jeden návrh měl: pro rok 2010 stanovit fixní "daň z hlavy" (bez výjimek!) ve výši 200 Kč/měsíc. To by hodilo pěkných 24 mld.

0/0
22.9.2009 15:55

Radek0075

Re: hezký

A Volfová by platila 300. Má daleko větší hlavu než ostatní:-)

0/0
22.9.2009 16:03

daveking

Re: hezký

Kdybyste nebyl líný, tak byste zjistil, že právě o tom jsem už několikráte psal. Co kdybyste si místo mlácení prázdné slámy raději zjisti, které návrhy SDŽ na řešení krize navrhuje?

0/0
22.9.2009 16:07

Radek0075

Re: hezký

Já se třeba marně snažim najít  stránky SDŽ. Ta strana působí v utajení?

0/0
22.9.2009 16:12

daveking

Re: hezký

je to velmi složité, když si zadáte do vyhledavače strana důstojného života, vyběhnou Vám stránky www.stranadustojnehozivota.cz Ale chápu, že něco tak složitého, prostě obyčejný člověk nezládne. Ach jo.

0/0
22.9.2009 16:17

5alfa

Re: hezký

:-P Třeba Radek nezná slovíčko "důstojný"...

0/0
22.9.2009 16:19

Radek0075

Re: hezký

A teď si zadej www.sdz.cz     Nějak se mi to zdálo logičtější.

0/0
22.9.2009 16:21

jirkaknop

Re: hezký

Tak tam se nedostanu. Má to trojana a nebudu kvůli tomu čistit počítač!

0/0
22.9.2009 16:23

Radek0075

Re: hezký

Přirozeně. Proto jsem žádné jejich stránky nenašel. Znal jsem jen skratku SDŽ.

0/0
22.9.2009 16:25



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz