Lidovecké facky aneb násilí proti argumentům

Když jsem od základní školy chodila na náboženství, učil nás páter Kohlíček o lásce k bližnímu svému. Kdo do tebe kamenem, ty do něj chlebem, citoval z Bible. V poslední době mi ale připadá, že někteří lidovci do kostela moc nechodili, nebo neposlouchali kázání. Nebo si k onomu kdo do tebe kamenem, ty do něj chlebem, přidali alespoň 14 dní starým.

Bývalý lidovecký šéf, dnes v dresu TOP, se rozhodl, že vezme výchovu další generace doslova do svých rukou a fackami při výchově nešetřil. Je zajímavé, že kdybych se tohohle dopustila já, jako učitelka, do 24 hodin bych nestála za katedrou a určitě by mne vyšetřovala policie minimálně za ublížení na zdraví. Zato pan místopředseda si prostě vychovávat podle Kalouska může a dokonce čeká, že mu za to budeme tleskat.

 

S ještě větším kalibrem, zjevně inspirovaná páně Kalouskovou akcí, ovšem vyrukovala členka KDU-ČSL slečna Kmentová. Profackujte biskupy za jejich názor, napsala. Musím přiznat, že v první chvíli jsem nechtěla věřit tomu, co čtu. Kněz a o to více biskup je pro mne morální veličinou, člověkem, který mne přivádí k víře, vychovává a snaží se učit toleranci a lásce k lidem. Je pro nás skutečné věřící průvodcem celým životem. Ukazuje nám cestu a v jeho kázáních hledáme, jak dál vést svůj život s Kristem.  Takové lidi nefackujeme ani tehdy, když s nimi nesouhlasíme. Právě kněží mne učili, že důležité je s lidmi mluvit, snažit se je přesvědčit argumenty, předkládat svá řešení, ale vyslechnout si i své odpůrce a hledat v jejich názorech racionální jádro. Slepě netrvat na tom, co chci já, ale snažit se hledat kompromis pro blaho všech. Odmítat násilí v jakékoliv formě i podobě.

To je poselství víry, to je poselství lidí, kteří opravdu věří. Proto jsem velmi pohoršena tím, jak se dnes chovají představitelé stran, které se křesťanstvím zaštiťují. Nehledají argumenty ani společnou cestu. Urážejí své bližní, často jimi opovrhují a dokonce je i fackují. Facka prostě není a nikdy nebude argumentem. Facka je projevem slabošství a vzdání se hodnot Desatera. A facka, kterou vyhrožuji knězi, je vrcholem nemorálního jednání.  O to více, že země potřebuje kladné vzory chování, ne nevychované burany v politických funkcích.

Kamení se tu už po politicích házelo, dnes se fackují občané a vyhrožuje se stejnou mincí kněžím. Kam chce současná politická garnitura ještě zajít?

A tak mi nezbývá než se tiše modlit: Pane odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Autor: Jana Volfová | pondělí 3.10.2011 22:00 | karma článku: 19,58 | přečteno: 1102x
  • Další články autora

Jana Volfová

Tak mi už zakázali i tleskat

18.6.2015 v 22:47 | Karma: 41,38

Jana Volfová

Podporujte svého vraha

27.5.2015 v 16:47 | Karma: 41,53